2011. május 15., vasárnap

mese nektek, ... ui. Egek, HOVA LEGYEK :))

AZ ÖNTUDATOS LÉGY
AKI NEM ERESZTI EL A PLAFONT....



a LÉGY szerette az őt befogadó családot. 
mindig ott repkedett körülöttük, amikor együtt voltak.
különösen, ha családi ebéd volt. 
ilyenkor kifejezetten is érezte iránta táplált szeretetüket, mert hevesen integettek... 
egy furcs pálcával a kezükben...
"jópofa egy játék" - mondogatta 

:o)

egy nap rászállt a plafonra. 
kisvártatva valami zümmögésre lett figyelmes.

"jé, ez itt egy tesó..." - kiáltott.
"hahó, halihó... én a KEDVES LÉGY vagyok. és te ki vagy?" - kérdezett azonnal.
"én az ÖNTUDATOS LÉGY vagyok" - jött a marcona válasz.

"és mit csinálsz itt?" - folytatta KEDVES LÉGY a beszélgetést.
"hát nem látod, te IDÉTLEN LÉGY? tartom a plafont..."

"nem, nem... nem IDÉTLEN, hanem KEDVES...és persze hogy tartod a plafont." - kuncogott. 
"méghogy KEDVES..., ilyen hülye kérdésekkel piszkálsz és még kedvesnek is tartod magad...?"

a nagy zümmögésben szerencsére, nem hallatszott minden sértés, így KEDVES LÉGY folytatta:
"gyere játszani! nagyon szép kinn az idő"
"sajnálom, de nem tehetem, nem érek rá... mondtam már, hogy a palfont kell tartsam"

"és miért kell azt tartani?"
"hogy ne zuhanjon le... a nagybátyám, akit LAZA LÉGY-nek hívtak,
 nem figyelt oda, s mikor abbahagyta a plafontartást,
 összeomlott a ház... 
nekünk LEGYEKnek vigyázni kell az emberekre.
 különösen a házaikra"

KEDVES LÉGY nem igazán értette...
"de ki tanította ezt neked? én ezt még soha nem hallottam"
"az őseim, a nagy mesterek, a DOKTOR LÉGY, a POLITIKUS LÉGY, a GAZDAG LÉGY és a HÍRES LÉGY, a BÜSZKE LÉGY..." s egy egész dinasztiát felsorolt. 

"szegény tesó" - gondolta a KEDVES LÉGY, - "milyen nehéz lehet ilyen ősök utódjának lenni..."
majd eszébe jutott a nagytatája, akit SZERÉNY LÉGY-nek hívtak,
 a nagymamája, akit CSINOS LÉGY-nek, 
a szülei: HÍVŐ LÉGY  és SZERETŐ LÉGY,
majd sorra a testvérei:
HŰSÉGES LÉGY,
LELKES LÉGY,
TRENDI LÉGY
és
legvégül a kisöccse, 
KREATÍV LÉGY...

"hát, sok erőt és KITARTÁST" - köszönt el illedelmesen KEDVES LÉGY.

de szívében, 
ott legbelül, nagyon sajnálta új barátját.
arra gondolt: 
milyen kár, hogy amikor ÖNTUDATOS LÉGY megszületett,
 a család örömében nem azt mondta, hogy 
VIDÁM LÉGY!, 
de még azt sem, hogy BÁTOR LÉGY! 
vagy MEGÉRTŐ LÉGY!, 

hanem ezt: ÖNTUDATOS LÉGY!!! 

meglehet ez az oka, 
amiért nem játszik vele... 

;)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése